Kalite Yönetimi Sistemi

Genel Özellikler


  • Sağlık tesislerinde kurum içi standartların belirlendiği kalite dokümanlarının türlere göre (prosedürler, formlar vs.) ayrılarak, personelin erişimine yetki dâhilinde açık hale getirilmesi sağlanır.
  • Süreçler kalite yönetim sistemi ve kullanıcılar arasında sağlık tesisine özel belirlenen iş akış altyapısına göre işlemektedir.
  • Sağlık tesislerinde profesyonellerin tıbbi süreçlerde karşılaştıkları hataları bildirebilecekleri bir altyapı olan güvenlik raporlama sistemini (GRS™) barındırmaktadır. 

Profesyonellerin (GRS™)  ile hata bildiriminde bulunabildikleri bazı alt türler şunlardır;

  • Cerrahi Hata
  • Laboratuvar Hataları
  • İlaç Güvenliği
  • Hasta Düşmesi
  • Kesici Delici Alet Yaralanması
  • Kan ve Vücut Sıvıları ile Temas
  • Laboratuvar Kazaları

 

  • Sağlık tesislerinde kurulu iç güvenlik raporlama sistemi kapsamında yapılan bildirimlerin kalite yönetim birimi tarafından grs.saglik.gov.tr’ye gönderimi sağlanır.
  • Sağlık tesislerinde olası uygunsuzlukların, sebeplerinin ortadan kaldırılması amacıyla düzeltici ve önleyici faaliyetlerin (DÖF) planlanması, uygulanması, sonuçların izlenmesi için esasların belirlenmesi sağlanır.

  • Gelen kutusu altyapısı aracılığıyla sağlık tesisi profesyonelleri kendilerini ilgilendiren süreçleri anlık olarak takip edebilmektedir.

 

         İhtiyaçlarınıza yönelik hazırlanan menülerimiz

  • Dosya Tasnif Planı
  • Kalite Doküman Kayıtları
  • Kalite Doküman Değerlendirme Formu
  • Toplantı Tanımları
  • Öz Değerlendirme Planlama
  • Görüş Öneri Tanımları
  • Eğitim Tanımları
  • Kalite Komite Tanımları
  • Güvenlik Raporlama Bildirim Formu
  • Güvenlik Raporlama Bildirim Değerlendirme Formu
  • GRS Gönderim Formu
  • Düzeltici / Önleyici Faaliyet
  • Düzeltici / Önleyici Faaliyet Değerlendirme Formu